Portable, personalized, participatory: de drie P’s van online nieuws

Het Amerikaanse Pew-instituut is een voortdurende bron van trendrapporten over jongeren, mediagebruik, internetpenetratie en andere onderwerpen die relevant zijn voor de uitgeverij. Recentelijk publiceerde men het rapport ‘Understanding the participatory news consumer. How internet and cell phone users have turned news into a social experience‘. De onderzoekers betogen dat de ontwikkeling van het (mobiele) web sterk verbonden is met de veranderende nieuwsconsumptie. Nieuwsconsumptie wordt draagbaar (portable), persoonlijk (personalized) en gericht op participatie (participatory).

De onderzoekers:

In today’s new multi-platform media environment, news is becoming portable, personalized, and participatory:

  • Portable: 33% of cell phone owners now access news on their cell phones.
  • Personalized: 28% of internet users have customized their home page to include news from sources and on topics that particularly interest them.
  • Participatory: 37% of internet users have contributed to the creation of news, commented about it, or disseminated it via postings on social media sites like Facebook or Twitter.

wat doet men online

Dit bericht verscheen eerder op Publishr – weblog en magazine voor uitgevers

1 reactie

Opgeslagen onder Blog, Online publishing

Een Reactie op “Portable, personalized, participatory: de drie P’s van online nieuws

  1. Pingback: Als ik hoofdredacteur van het Leidsch Dagblad was… een 12-stappenplan voor regionaal nieuws | Publishr

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s