Wisdom of Crowds, uitgelegd door de bedenker

Onze digitale verbondenheid met de rest van de wereld heeft crowdsourcing een stuk eenvoudiger gemaakt. Voor tal van online uitgeefproducten wordt gebruik gemaakt van ‘the wisdom of crowds’. De bedenker van deze term is journalist James Surowiecki. Vorige week sprak hij bijna een uur met Peter Hopkins voor Input/Output, de serie webinars van HP. Een aanrader voor wie meer wil weten over de achtergronden van deze te pas en te onpas aangehaalde filosofie. Let op, het embedded filmpje begint meteen.

Bekijk het interview met James Surowiecki

Zie ook een bespreking van Surowiecki’s boek op De Nieuwe Reporter en een iets meer kritisch verhaal op MarketingFacts.

Dit bericht verscheen eerder op Publishr – weblog en magazine voor uitgevers

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blog, Online publishing, Video

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s