De mama’s komen! Over moederschap en online zoekgedrag

Moeders beslissen in de meerderheid van de huishoudens over de aankoop van nieuwe spullen. In een recent rapport voor Google (opgesteld door OTX Research en Sterling Brands) wordt getracht de zoekpatronen van moeders te begrijpen in relatie tot deze beslismomenten. Er gelden verschillende zoekpatronen voor verschillende ‘types’ moeders, maar welke? Waarom, en met welke emotionele mindset gebruiken moeders zoekmachine? Wat triggert moeders om te klikken?

Kortom, welke rol speelt search in de aankooptrechter? De onderzoekers ondervroegen meer dan 4.100 vrouwen in verschillende stadia van moederschap en kwamen tot interessante conclusies, te vinden in het rapport Four Truths about Moms and Search. Zie ook de Google-blog over dit onderwerp.

Presentatie ‘Four Truths about Moms and Search’

Dit bericht verscheen eerder op Publishr – weblog en magazine voor uitgevers

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blog, SEO

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s