Wat de tablet met de ‘tijdschriftervaring’ kan doen

Een belangrijke innovatie in tijdschriftenland moet komen van de Apple Tablet. Officieel is er niets over bekend, maar uitgever Condé Nast presenteerde onlangs al een toepassing voor deze device. Het lezen van Wired Magazine moet een geheel nieuwe ervaring worden – en het verkopen van het magazine zal moeten gebeuren via een iTunes-for-magazines.

Deze week kwam Time Inc. met een fraai voorbeeld van hoe het tijdschrift Sports Illustrated kan worden bekeken op de Apple Tablet (of enig ander apparaat dat in ontwikkeling is). Eindelijk is een tijdschriftervaring die niet onderdoet voor het papier in je hand en die optimaal gebruikmaakt van de mogelijkheden van het web, zegt Terry McDonell van Sports Illustrated: “Nobody reads the magazine on the Website. That’s a firehose. This is the opposite of a firehose”.

4 reacties

Opgeslagen onder Blog, Video

4 Reacties op “Wat de tablet met de ‘tijdschriftervaring’ kan doen

  1. Inspirerend filmpje! Als Apple er achter staat dan geloof ik wel dat het met de hardware in orde komt. De content wordt nog lastig denk ik. Uitgevers zullen content vrij moeten geven OF moeten samenwerken en dat blijkt in beide gevallen op veel problemen te stuiten.

  2. Wel jammer dat er zo weinig aandacht wordt besteed aan mogelijke nieuwe vormen van adverteren en dus ook verdienmodellen……

  3. Pingback: De tijdschriftredactie van de toekomst | Publishr

  4. Pingback: Concsumenten tijdschriften gaan geen succes worden op de iPad. Althans nog niet. | Publishr

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s