Congrestip: Thuiswinkel Update 2009

Op 29 september vindt in DeFabrique in Maarssen voor de vierde keer het event Thuiswinkel Update plaats. De organisatie is in handen van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en BBP, de uitgever van het vakblad voor webwinkeliers Twinkle. Zij benadrukken dat Thuiswinkel Update er is voor iedereen die betrokken is bij thuiswinkelen in Nederland, of u zich nu bezighoudt met betalingsverkeer, marketing, fraude & veiligheid, rechten & plichten of ander facetten rondom thuiswinkelen.

Thuiswinkel_Update2009_logoVoor uitgevers met online ambities is de Thuiswinkel Update zeker interessant.  Zo wordt tijdens de ochtendsessie de Multichannel Monitor 2009 gepresenteerd, een consumentenonderzoek waarin de relatie tussen online en offline consumentengedrag wordt onderzocht. Wat is de rol van internet bij de orientatie, de aankoop en de after sales? En hoe en wanneer gebruikt de consument andere kanalen? Hiermee wordt het onderzoek dus breder dan alleen het aankoopgedrag.

Ochtendprogramma
Ook onder de sprekers bevinden zich interessante namen. De onderzoeksresultaten van de Multichannel Monitor zullen worden besproken in een CEO-debat met onder andere Daniël Ropers (Bol.com) en Hans Breukhoven (Free Record Shop) onder leiding van Ronnie Overgoor. In drie workshops komen tips en trucs voor het beginnen van een webshop en het realiseren van omzetgroei met een webshop aan de orde.

Middagprogramma
De middag wordt geopend met een ‘powerpresentatie’ van Ben Tiggelaar, waarna de deelnemers uiteen gaan in parallelle sessies. Deze zijn verdeeld in zes thematracks:

  1. Travel, met sessies van onder andere Niki van Wijk (Transavia) en Bert Wiggers (@Leisure)
  2. Financials, met sessies van Mieke van Os (Independer) en Robbert Slim (Inshared)
  3. Online Retail, met onder andere Chantal Poiesz (Hunkemöller) en Willem Wijnen (MenAtWork)
  4. Multichannel, met onder andere Angelique Wouters van Selexyz en Henriëtte Mol van HEMA
  5. Marketing, met onder andere David Veldt (ANWB) en Menno Flikkema (First Focus)
  6. Experts aan het woord, met onder andere Cor Molenaar (hoogleraar eMarketing en Distance Selling)

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blog

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s