Goeiemorgen! Twitterdata visualiseren

Twitter bevat een enorme berg aan data. Daaruit kun je – mede dankzij Twitter Search – allerlei relevante uitgeef- en marketingconclusies trekken, maar ook gewoon grappige dingen doen. Een fraai voorbeeld van de categorie grappige dingen is ‘GoodMorning’ van de Canadese kunstenaar en software-ontwikkelaar Jer Thorp.

In de woorden van de maker:

GoodMorning! is a Twitter visualization tool which shows about 11,000 tweets collected over a 24 hour period between August 20th and 21st. The tweets were harvested to find people saying ‘good morning’ in English as well as several other languages.

The tweets appear as blocks and are colour-coded. Green tweets are early in the morning, orange tweets are at about 9am, and red tweets are later in the morning. Black tweets are ‘out-of-time’ messages (sent at times that aren’t in the morning at that location).

http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=6239027&server=vimeo.com&show_title=1&show_byline=1&show_portrait=0&color=&fullscreen=1

(via Spotlight Effect)

1 reactie

Opgeslagen onder Blog

Een Reactie op “Goeiemorgen! Twitterdata visualiseren

  1. Update: Bert Kok schrijft over een andere interessante manier van ‘oogsten’ van data uit Twitter: Sentiment Analysis.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s