What not to write: zinnig en hilarisch

Whitepapers zijn in opkomst. Steeds vaker worden inhoudelijke publicaties ingezet als marketing- of salestool. Liones publiceerde vorige week een eerste proeve, maar uitgeverijen als VNU Media en Sdu werken er al jaren mee.

Hoe moet je een whitepaper niet schrijven? Daarover gaf Amanda McArthur van Mequoda onlangs (het was in de week van Carnaval) elf tips. De adviseurs van Mequoda (tagline ‘Helping publishers make money online’) publiceren case studies en best practices in online publishing. Ze bieden een mix van dagelijkse blogposts over onderwerpen die iedere online redacteur en online uitgever zullen interesseren. 

Enkele voorbeelden van worst practices:

2. Make it a product for everyone! Don’t you dare do any research. Things that you just give away don’t require a target audience. So make sure you don’t target any specific industries, job titles, age groups, or income bracket.

4. Don’t brainstorm, just write! Go where the passion takes you! Throw caution to the wind and bang out a new white paper every other day! No outlines, no rules!

8. Be fancy, yet serious. You may want to add a few asterisks (pretty stars?) every time youreally mean something in your report. Throw all grammar and punctuation aside and let your readers get accustomed to the world of emoticons and Internet slang.

Gesneden koek voor alle redacteuren? Ik betwijfel het. De overige negen tips zijn te vinden op de Mequoda-blog.

(afbeelding: van Jon.T via Flickr)

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blog, SEO

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s