Redacteur moet toegevoegde waarde aantonen

Redacteuren heten tegenwoordig steeds vaker contentstrategen of contentspecialisten. Flauwekul wat mij betreft, maar dat neemt niet weg dat ‘redactie’ een vak is, of je het nu modieus aangeduid als content creation of niet. Als redacteur ben ik blij met de goeie blogpost van Xaviera Ringeling op haar weblog Contentgirls. Zij typeert het reputatieprobleem van de redacteur glashelder, en geeft vier adviezen om dit probleem bij de wortel aan te pakken.

  • Accepteer het woord “even” nooit
  • Leg de verantwoordelijkheid voor de inhoud waar hij hoort
  • Zorg ervoor dat men weet wat je allemaal doet
  • Bedenk werkbare procedures
Update 24/12/08: onder het bericht op Contentgirls ontstaat een discussie met een goede tip van Monique Westrik: Wijs opdrachtgevers op de twee wetten van websucces.
De Eerste Wet van Websucces. En die luidt: ‘Content ontstaat niet spontaan en onderhoudt zich ook niet spontaan’.
De Tweede Wet van Websucces: ‘Sh*t goes in, sh*t comes out’. Ofwel de Wet van Behoud van Sh*t.

1 reactie

Opgeslagen onder Blog, Redactie

Een Reactie op “Redacteur moet toegevoegde waarde aantonen

  1. Pingback: David Montgomery: ‘Regionale dagbladen in Nederland en Europa’ | Publishr

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s